Vytisknout

V čísle 10/2025 Časopisu Stavebnictví si můžete přečíst například tyto články:

 

100 let Ing. Jana Vítka, DrSc.

Neformální rozhovor s jubilantem nejen o technických, ale i zcela obecných tématech a životní filozofii vedli Šárka Janoušková a Milan Komínek.

 

Vítek2

 (foto: Kristýna Hájková)

 

 

Dopravní sektorové strategie s výhledem do roku 2050

Dopravní sektorové strategie 3. fáze (DSS3) pro období 2024–2033 s výhledem do roku 2050 představují komplexní plán zaměřený na stanovení priorit rozvoje dopravní infrastruktury železniční, silniční a vodní dopravy. Cílem je dosažení udržitelného, odolného a funkčně integrovaného dopravního systému České republiky.

 

1(foto: www.shutterstock.com)

 

Budování silniční a dálniční infrastruktury v České republice

Prioritou Ředitelství silnic a dálnic, která je v souladu se strategií Ministerstva dopravy ČR v oblasti budování dopravní infrastruktury, je dokončení páteřní sítě dálnic do roku 2033. Zavedený a stabilizovaný systém ŘSD u přípravy nových projektů dává naději, že by tohoto cíle mohlo být dosaženo. Rozestavěnost na dálniční a silniční síti přesahovala během léta 2025 hranici 285 kilometrů.

 

D35 Janov Opatovec 01

(foto: ŘSD)

 

Výstavba zavěšeného mostu přes Labe v Pardubicích u Fáblovky

Zavěšený most přes Labe je součástí výstavby silnice I/36. Jedná se o první velký stavební projekt ŘSD, na který bylo vypsáno konkurenční nabídkové řízení formou Design & Build. Článek je zaměřen na nový most, který je nejdůležitějším objektem celé stavby. Využitím jednoduchých tvarů a přísným respektováním statického působeni se podařilo vytvořit esteticky příznivě působící dílo.

 

most fablovka foto c tomas maly DJI 20250901190237 0101 D HDR

(foto: Tomáš Malý)

 

 

Ocelová konstrukce zastřešení nádvoří zámku v Litomyšli

Zámek v Litomyšli je proslavený mimo jiné pořádáním festivalu Smetanova Litomyšl. SmetaNOVÝ sál vytváří zcela nové originální prostředí pro jeho pořádání. Sestává ze zakrytí prostoru druhého nádvoří zámku, multifunkčního pódia pro koncerty i divadlo a z hlediště. Zkušenosti z prvního roku festivalu ve SmetaNOVÉM sále potvrdily jeho plnou funkčnost, a navíc i výborné akustické vlastnosti.

 

Obr. 1 Litomyšl titul

 (foto: AP ateliér)

 

Výpravní budova nádraží Rakouské severozápadní dráhy v Děčíně

Současný stav řady historických nádražních budov, které vypovídají o vývoji stavitelství a architektury, je často havarijní. Jedním z bezprostředně ohrožených objektů je výpravní budova nádraží společnosti Rakouské severozápadní dráhy v Děčíně předaná do užívání v roce 1874. Článek se zabývá historií budovy a předkládá náměty na její možné budoucí využití.

 

10 foto z lavky

(foto: Tomáš Šenberger)